Joulukuun LM& Loveletterissä on tavallistakin enemmän tietoa ja tutkimustuloksia. Kirjeemme on täynnä ammattiasiaa mm. maailman huippubrändeistä, halpuutuksesta, karkkimarkkinoista, Googlen hakualgoritmin muutoksesta ja värien psykologiasta. Lue, sulattele rauhassa ja käytä vinkit hyväksesi. Ja muista nauttia jo jouluun valmistautumisesta!​

BRÄNDINHALLINTA

Ovatko mammuttibrändit kuolemassa?

Isojen valtabrändien kuolemaa on uumoiltu jo vuosikymmeniä. Niiden väitetään menettävän asemiaan pienemmille ja paikallisemmille brändeille. Mutta mikä on totuus, mitkä strategiat toimivat isoille merkeille ja mikä on niiden vastaus haasteisiin? Lue lisää. Luvassa on väitteitä ja vastauksia.


Are Big Brands Dying?

Joskus halpuutus toimii, joskus ei.

Nielsen tutki Everyday Low Price eli EDLP-tuotteiden asemaa markkinoilla ja halpuutuksen sopivuutta eri brändeille. Tutkimus selvitti 960 tuotteen tilannetta ja löysi kiinnostavia tuloksia. Joillekin merkeille halpuutus antaa lisäpotkua, toisille se ei yksinkertaisesti sovi. Mikä on tyypillistä EDLP-voittajile? Lue tutkimus, siitä se selviää.



Nielsen: When Is Everyday Low Price The Solution?

Luovuusmittaus kaipaa tarkempia menetelmiä

Useimmat tietävät, että luovat markkinointiratkaisut ovat mainio tapa erottua ja saavuttaa parempia tuloksia. Luovat mainosratkaisut ovat jopa 7 kertaa tehokkaampia ja vaikuttavampia kuin vähemmän luovat ratkaisut. Kaikki olisi selvää ja yksinkertaista, jos luovan markkinoinnin ja mainonnan mittaamiseen löytyisi luotettavia menetelmiä. Todellisuudessa monet netin klikkausperusteiset mittaustavat väittävät luovien ratkaisujen toimivan erityisen huonosti, vaikka todellisuus osoittaa muuta. Lue lisää mittausongelmista Flashtalkingin ladattavasta pdf:stä.​


Flashtalking: Rethinking Creative measurement

Karkkimarkkinat haasteen edessä

Makeisten ja herkkujen osto perustuu suurelta osin kaupassa saatuun impulssin ja mielihyvätunteen välittömään tyydyttämiseen. Tulevaisuudessa yhä suurempi osa päivittäistavaravalinnoista tehdään netissä kotona. Siellä karkkihyllyt ja mieliteot eivät houkuttele samalla lailla. Verkkokaupassa ostaja on kriittisempi ja poimii ostoskoriinsa aikaisempaa vähemmän impulssiostoksia. Lue, miten makeisteollisuus vastaa muuttuvaan tilanteeseen?​


AdAge: Hard times in candy land

Googlen hakualgoritmin muutos yllätti markkinoijat

Googlen elokuussa toteuttama EAT eli Expertise, Authority, Trust -hakualgoritmipäivitys merkitsi monille brändeille sekä näkyvyyden että orgaanisten hakutulosten romahdusta. Lue, miksi Google toimi näin ja miten yrityksen tai brändin kannattaa toimia uudessa tilanteessa. ​


Marketing Week: How can brands survive Googles EAT algorithm update

KULUTTAJAKÄYTTÄYTYMINEN

Lue miten brändit, mainostajat ja kuluttajat kokevat vaikuttajamarkkinoinnin

Influencer Intelligence on tehnyt perinpohjaisen kartoituksen vaikuttajamarkkinoinnista vuonna 2020. Hyödynnettävissäsi on yksityiskohtainen tutkimus yli 1 100 brändin ja toimiston sekä 500 kuluttajan näkemyksiä vaikuttajamarkkinoinnista. Tutustu tämän tärkeän digitaalisen markkinoinnin osa-alueen mahdollisuuksiin ja haasteisiin. Koko tutkimuksen voit ladata artikkelin lopusta.​


Marketing Week: ‘Influencer Marketing 2020’: How brands, agencies and consumers see influencers

Värillä tosiaankin on väliä

Värien psykologiaa ja merkitystä on tutkittu paljon ja niiden ominaisuuksista paljastuu ennalta arvaamattomia asioita. Jokainen tietää, että keltainen mielletään positiiviseksi, iloiseksi väriksi. Harva kuitenkaan arvaa, kuinka yllättäviä assosiaatioita eri väreihin liittyy, kun asioita tarkastellaan globaalilla tasolla. Oheinen artikkeli vie sinut syvälle värien maailmaan.


Medium: The Psychology of Color in Marketing and Branding

BRÄNDIN RAKENTAMINEN

Pelit viihdyttävät ja sitouttavat brändiin

Monet brändit haluavat vahvistaa brändimielikuvaansa tarjoamalla asiakkailleen viihdyttävää ekstraa. Erityisesti pelit, joissa vietetään aikaa tuotteen, tuotteen ympärille luodun maailman tai sen pakkauksen kanssa ovat suosittuja. Tuotteen kanssa vietetty, positiivisia tunteita herättävä aika vahvistaa brändiyhteyttä ja nostaa tuotteen mukavalla tavalla muiden yläpuolelle. Tutustu oheisiin esimerkkeihin. LM&:n luovalle tiimille Grandiosa tarjosi loistavan mahdollisuuden hyödyntää myynnin vauhdittamiseksi virtuaalista pelimaailmaa. Tästä pääset tutustumaan LM&:n EPICA-palkittuun lisätyn todellisuuden Grandiosa-peliin.


Digital Doughnut: Story Through Play: How we are using Gamification to build more meaningful brand engagement

TikTok on musiikkiappien uusin hitti

Facebook, Youtube tai Instagram eivät ole tällä hetkellä netin ladatuimmat applikaatiot. Kärkipaikka kuuluu uudelle TikTok-sovellukselle. Se yhdistää somen ja musiikin luovalla tavalla. Voit esimerkiksi liittää omiin videoklippeihisi tunnettuja biisejä ja lopputulokset ovat sanalla sanoen hulvattomia. Mainostajat ovat myös löytäneet sovelluksen ja jingleille on alkanut ihan uusi aikakausi. Klikkaa linkistä TikTokin ennennäkemättömään maailmaan.​


Contagious: Next generation jingles

LM&CASE Sentio by Harvia

Kansainvälistä bändinkehitystä suomalaiselle premiumbrändille.

Harvia valitsi LM&:n brändisuunnittelunsa kumppaniksi lanseeratessaan Sentio by Harvia -premiumbrändin. Uusi Harvia-brändi merkitsee ensiluokkaista sauna- ja spa-elämystä vaativammallekin saunojalle. Palkittu muotoilu, käytännöllisyys ja uusi korkeatasoinen teknologia yhdistyvät tavalla, joka sai kiinnostavimpien sisältöjen tunnustuksen Helsingin Habitare 2018 -sisustusmessuilla.
Loimme Sentio by Harvia – brand bookin, joka kirkasti brändin olemassaolon oikeutusta ja puhumisen tapaa.


Tutustu Sentio By Harvia -caseen

Joulukuun LM& Loveletterissä on tavallistakin enemmän tietoa ja tutkimustuloksia. Kirjeemme on täynnä ammattiasiaa mm. maailman huippubrändeistä, halpuutuksesta, karkkimarkkinoista, Googlen hakualgoritmin muutoksesta ja värien psykologiasta. Lue, sulattele rauhassa ja käytä vinkit hyväksesi. Ja muista nauttia jo jouluun valmistautumisesta!​

BRÄNDINHALLINTA

Ovatko mammuttibrändit kuolemassa?

Isojen valtabrändien kuolemaa on uumoiltu jo vuosikymmeniä. Niiden väitetään menettävän asemiaan pienemmille ja paikallisemmille brändeille. Mutta mikä on totuus, mitkä strategiat toimivat isoille merkeille ja mikä on niiden vastaus haasteisiin? Lue lisää. Luvassa on väitteitä ja vastauksia.


Are Big Brands Dying?

Joskus halpuutus toimii, joskus ei.

Nielsen tutki Everyday Low Price eli EDLP-tuotteiden asemaa markkinoilla ja halpuutuksen sopivuutta eri brändeille. Tutkimus selvitti 960 tuotteen tilannetta ja löysi kiinnostavia tuloksia. Joillekin merkeille halpuutus antaa lisäpotkua, toisille se ei yksinkertaisesti sovi. Mikä on tyypillistä EDLP-voittajile? Lue tutkimus, siitä se selviää.



Nielsen: When Is Everyday Low Price The Solution?

Luovuusmittaus kaipaa tarkempia menetelmiä

Useimmat tietävät, että luovat markkinointiratkaisut ovat mainio tapa erottua ja saavuttaa parempia tuloksia. Luovat mainosratkaisut ovat jopa 7 kertaa tehokkaampia ja vaikuttavampia kuin vähemmän luovat ratkaisut. Kaikki olisi selvää ja yksinkertaista, jos luovan markkinoinnin ja mainonnan mittaamiseen löytyisi luotettavia menetelmiä. Todellisuudessa monet netin klikkausperusteiset mittaustavat väittävät luovien ratkaisujen toimivan erityisen huonosti, vaikka todellisuus osoittaa muuta. Lue lisää mittausongelmista Flashtalkingin ladattavasta pdf:stä.​


Flashtalking: Rethinking Creative measurement

Karkkimarkkinat haasteen edessä

Makeisten ja herkkujen osto perustuu suurelta osin kaupassa saatuun impulssin ja mielihyvätunteen välittömään tyydyttämiseen. Tulevaisuudessa yhä suurempi osa päivittäistavaravalinnoista tehdään netissä kotona. Siellä karkkihyllyt ja mieliteot eivät houkuttele samalla lailla. Verkkokaupassa ostaja on kriittisempi ja poimii ostoskoriinsa aikaisempaa vähemmän impulssiostoksia. Lue, miten makeisteollisuus vastaa muuttuvaan tilanteeseen?​


AdAge: Hard times in candy land

Googlen hakualgoritmin muutos yllätti markkinoijat

Googlen elokuussa toteuttama EAT eli Expertise, Authority, Trust -hakualgoritmipäivitys merkitsi monille brändeille sekä näkyvyyden että orgaanisten hakutulosten romahdusta. Lue, miksi Google toimi näin ja miten yrityksen tai brändin kannattaa toimia uudessa tilanteessa. ​


Marketing Week: How can brands survive Googles EAT algorithm update

KULUTTAJAKÄYTTÄYTYMINEN

Lue miten brändit, mainostajat ja kuluttajat kokevat vaikuttajamarkkinoinnin

Influencer Intelligence on tehnyt perinpohjaisen kartoituksen vaikuttajamarkkinoinnista vuonna 2020. Hyödynnettävissäsi on yksityiskohtainen tutkimus yli 1 100 brändin ja toimiston sekä 500 kuluttajan näkemyksiä vaikuttajamarkkinoinnista. Tutustu tämän tärkeän digitaalisen markkinoinnin osa-alueen mahdollisuuksiin ja haasteisiin. Koko tutkimuksen voit ladata artikkelin lopusta.​


Marketing Week: ‘Influencer Marketing 2020’: How brands, agencies and consumers see influencers

Värillä tosiaankin on väliä

Värien psykologiaa ja merkitystä on tutkittu paljon ja niiden ominaisuuksista paljastuu ennalta arvaamattomia asioita. Jokainen tietää, että keltainen mielletään positiiviseksi, iloiseksi väriksi. Harva kuitenkaan arvaa, kuinka yllättäviä assosiaatioita eri väreihin liittyy, kun asioita tarkastellaan globaalilla tasolla. Oheinen artikkeli vie sinut syvälle värien maailmaan.


Medium: The Psychology of Color in Marketing and Branding

BRÄNDIN RAKENTAMINEN

Pelit viihdyttävät ja sitouttavat brändiin

Monet brändit haluavat vahvistaa brändimielikuvaansa tarjoamalla asiakkailleen viihdyttävää ekstraa. Erityisesti pelit, joissa vietetään aikaa tuotteen, tuotteen ympärille luodun maailman tai sen pakkauksen kanssa ovat suosittuja. Tuotteen kanssa vietetty, positiivisia tunteita herättävä aika vahvistaa brändiyhteyttä ja nostaa tuotteen mukavalla tavalla muiden yläpuolelle. Tutustu oheisiin esimerkkeihin. LM&:n luovalle tiimille Grandiosa tarjosi loistavan mahdollisuuden hyödyntää myynnin vauhdittamiseksi virtuaalista pelimaailmaa. Tästä pääset tutustumaan LM&:n EPICA-palkittuun lisätyn todellisuuden Grandiosa-peliin.


Digital Doughnut: Story Through Play: How we are using Gamification to build more meaningful brand engagement

TikTok on musiikkiappien uusin hitti

Facebook, Youtube tai Instagram eivät ole tällä hetkellä netin ladatuimmat applikaatiot. Kärkipaikka kuuluu uudelle TikTok-sovellukselle. Se yhdistää somen ja musiikin luovalla tavalla. Voit esimerkiksi liittää omiin videoklippeihisi tunnettuja biisejä ja lopputulokset ovat sanalla sanoen hulvattomia. Mainostajat ovat myös löytäneet sovelluksen ja jingleille on alkanut ihan uusi aikakausi. Klikkaa linkistä TikTokin ennennäkemättömään maailmaan.​


Contagious: Next generation jingles

LM&CASE Sentio by Harvia

Kansainvälistä bändinkehitystä suomalaiselle premiumbrändille.

Harvia valitsi LM&:n brändisuunnittelunsa kumppaniksi lanseeratessaan Sentio by Harvia -premiumbrändin. Uusi Harvia-brändi merkitsee ensiluokkaista sauna- ja spa-elämystä vaativammallekin saunojalle. Palkittu muotoilu, käytännöllisyys ja uusi korkeatasoinen teknologia yhdistyvät tavalla, joka sai kiinnostavimpien sisältöjen tunnustuksen Helsingin Habitare 2018 -sisustusmessuilla.
Loimme Sentio by Harvia – brand bookin, joka kirkasti brändin olemassaolon oikeutusta ja puhumisen tapaa.


Tutustu Sentio By Harvia -caseen