Syksyn myötä markkinointi janoaa uusia ideoita. LM& Loveletter on taas täynnä heviä settiä. Se kertoo sinulle, kuinka tuttu brändi maustetaan Instakansan makuun, mitä Z-sukupolvi odottaa pakkauksilta ja miten autoteollisuus varautuu tuleviin mullistuksiin. Lue ja käytä tieto hyväksesi.

BRÄNDINHALLINTA

Saako tuotteesi design digisukupolvelta kuolemansuudelman?

Hyvät ainekset tai vahva markkina-asemakaan eivät auta, jos nuori sukupolvi torjuu mummokamasi. Jos brändisi ilme ei puhuttele nuoria, voi olla, että olet ulkona bisneksistä seuraavat 30 vuotta. Lue kuinka Häagen-Dazs löysi ratkaisun, joka miellytti kaikkia.

Marketingweek: How Häagen-Dazs is reimagining the brand for the Instagram generation

Ei bling blingiä!

Instagram ja Pinterest ovat muuttaneet nuorten kuluttajien ajattelua. Pakkauksilta vaaditaan nyt selkeyttä, jopa minimalismia, ”less is more”. Usein juuri pakkaus alkaa elää sosiaalisessa mediassa ja muodostaa yhteyden brändin ja kuluttajan välillä. Lue lisää.

Packaging Europe: How social media is changing packaging design

Kolme turhankin tuttua virhettä

Uudet innovaatiot nousevat harvoin lentoon. Vielä harvemmin ne kasvavat markkinoitaviksi tuotteiksi. Isot yritykset ovat alkaneet vakavissaan pohtia, missä yleensä mennään pieleen. Oppia on saatu harvoista onnistujista. Mitä he ovat tehneet toisin? Nielsenin raportti kertoo sen.


Nielsen: Three common causes of innovation failure

KULUTTAJAKÄYTTÄYTYMINEN

Autoala valmistautuu mullistukseen

Autoteollisuus, auton käyttö ja auton omistaminen ovat mullistusten edessä. Lue mitä kolme ajattelijaa keskustelivat aiheista Podcastissa. Äänessä ovat Asutosh Padhi Chicagosta, Andreas Tschiesner Münchenistä sekä Simon London Piilaaksosta. Voit kuunnella podin myös tekstissä olevan linkin kautta.

Mckinsey: How the auto industry is preparing for the car of the future

Kultakala panee paremmaksi vai paneeko?

Kultakalan keskittymiskyky kestää kuulemma yhdeksän sekuntia. Ihmisen kahdeksan. Onko kyseessä valeuutinen? On! Lue, kuinka tämäkin fake news luotiin ”sopivaan” käyttötarkoitukseen. Ihmisen keskittymiskyky on tilanneriippuvaista. Seuraa vaikka Fortnite-pelaajia!

WARC: The goldfish myth

BRÄNDIN RAKENTAMINEN

Voittajat pelaavat varman päälle

Omaleimaisuus (originality) on David Ogilvyn mukaan mainonnan vaarallisin sana. Parhaat ideat eivät ole omaleimaisia, vaan aina johdannaisia, jotka yhdistävät oivallukset ja innovaatiot nykyhetken olemukseen. Maailman tuotteliaimmat mainokset ovat 89 %:sti hyödyntäneet kuutta selkeää lähestymistapaa. Varasta tästä ihan luvan kanssa.

WARC: Formulae for successful advertising

Battle of the beers

Oluen valitseminen hulppean hyllyn edessä on paljon hienovaraisempi ja aikaa vievämpi tapahtuma kuin arvaisikaan. Katso, mihin ihmiset kiinnittävät huomiota, ja mitä heidän toiminnastaan voi oppia. Nielsen antaa taas vastauksia.

Nielsen: BATTLE OF THE BEERS

Nosta tuotteesi esiin myös kännykkäruudulla

Ostotottumukset muuttuvat nopeasti, ja yhä useampi tekee ostopäätökset verkossa. Miltä sinun tuotteesi design näyttää pikkuruisella kännykkäruudulla? GS1 kehitti mobile-ready -ohjeet, jotka muistuttavat ainakin neljästä huomioitavasta asiasta. Poimi ne tästä.

The Grocer: New mobile image guidelines will help products shine online

Miten teimme nuorista silli-tsillaajia?

ABBA-sillin mieto ja pehmeä maku on juuri sopiva ensiaskel sillien maailmaan. Kun vielä yhdistetään juhlien jälkeinen aamu, mukava kaveripiiri ja jo nimenä houkutteleva GIN-silli – kyllä maistuu. Katso, kuinka LM& lanseerasi ABBA-uutuudet.


Lue lisää

Syksyn myötä markkinointi janoaa uusia ideoita. LM& Loveletter on taas täynnä heviä settiä. Se kertoo sinulle, kuinka tuttu brändi maustetaan Instakansan makuun, mitä Z-sukupolvi odottaa pakkauksilta ja miten autoteollisuus varautuu tuleviin mullistuksiin. Lue ja käytä tieto hyväksesi.

BRÄNDINHALLINTA

Saako tuotteesi design digisukupolvelta kuolemansuudelman?

Hyvät ainekset tai vahva markkina-asemakaan eivät auta, jos nuori sukupolvi torjuu mummokamasi. Jos brändisi ilme ei puhuttele nuoria, voi olla, että olet ulkona bisneksistä seuraavat 30 vuotta. Lue kuinka Häagen-Dazs löysi ratkaisun, joka miellytti kaikkia.

Marketingweek: How Häagen-Dazs is reimagining the brand for the Instagram generation

Ei bling blingiä!

Instagram ja Pinterest ovat muuttaneet nuorten kuluttajien ajattelua. Pakkauksilta vaaditaan nyt selkeyttä, jopa minimalismia, ”less is more”. Usein juuri pakkaus alkaa elää sosiaalisessa mediassa ja muodostaa yhteyden brändin ja kuluttajan välillä. Lue lisää.

Packaging Europe: How social media is changing packaging design

Kolme turhankin tuttua virhettä

Uudet innovaatiot nousevat harvoin lentoon. Vielä harvemmin ne kasvavat markkinoitaviksi tuotteiksi. Isot yritykset ovat alkaneet vakavissaan pohtia, missä yleensä mennään pieleen. Oppia on saatu harvoista onnistujista. Mitä he ovat tehneet toisin? Nielsenin raportti kertoo sen.


Nielsen: Three common causes of innovation failure

KULUTTAJAKÄYTTÄYTYMINEN

Autoala valmistautuu mullistukseen

Autoteollisuus, auton käyttö ja auton omistaminen ovat mullistusten edessä. Lue mitä kolme ajattelijaa keskustelivat aiheista Podcastissa. Äänessä ovat Asutosh Padhi Chicagosta, Andreas Tschiesner Münchenistä sekä Simon London Piilaaksosta. Voit kuunnella podin myös tekstissä olevan linkin kautta.

Mckinsey: How the auto industry is preparing for the car of the future

Kultakala panee paremmaksi vai paneeko?

Kultakalan keskittymiskyky kestää kuulemma yhdeksän sekuntia. Ihmisen kahdeksan. Onko kyseessä valeuutinen? On! Lue, kuinka tämäkin fake news luotiin ”sopivaan” käyttötarkoitukseen. Ihmisen keskittymiskyky on tilanneriippuvaista. Seuraa vaikka Fortnite-pelaajia!

WARC: The goldfish myth

BRÄNDIN RAKENTAMINEN

Voittajat pelaavat varman päälle

Omaleimaisuus (originality) on David Ogilvyn mukaan mainonnan vaarallisin sana. Parhaat ideat eivät ole omaleimaisia, vaan aina johdannaisia, jotka yhdistävät oivallukset ja innovaatiot nykyhetken olemukseen. Maailman tuotteliaimmat mainokset ovat 89 %:sti hyödyntäneet kuutta selkeää lähestymistapaa. Varasta tästä ihan luvan kanssa.

WARC: Formulae for successful advertising

Battle of the beers

Oluen valitseminen hulppean hyllyn edessä on paljon hienovaraisempi ja aikaa vievämpi tapahtuma kuin arvaisikaan. Katso, mihin ihmiset kiinnittävät huomiota, ja mitä heidän toiminnastaan voi oppia. Nielsen antaa taas vastauksia.

Nielsen: BATTLE OF THE BEERS

Nosta tuotteesi esiin myös kännykkäruudulla

Ostotottumukset muuttuvat nopeasti, ja yhä useampi tekee ostopäätökset verkossa. Miltä sinun tuotteesi design näyttää pikkuruisella kännykkäruudulla? GS1 kehitti mobile-ready -ohjeet, jotka muistuttavat ainakin neljästä huomioitavasta asiasta. Poimi ne tästä.

The Grocer: New mobile image guidelines will help products shine online

Miten teimme nuorista silli-tsillaajia?

ABBA-sillin mieto ja pehmeä maku on juuri sopiva ensiaskel sillien maailmaan. Kun vielä yhdistetään juhlien jälkeinen aamu, mukava kaveripiiri ja jo nimenä houkutteleva GIN-silli – kyllä maistuu. Katso, kuinka LM& lanseerasi ABBA-uutuudet.


Lue lisää