Nyt kun mailit on tukittu GDPR-viesteillä, luetaan välillä jotain virkistävääkin! Nyt Loveletterissa asiaa mainonnan luomasta ihmiskuvasta ja vaikuttajista. Kuten rakkaus, myös kirjeemme sisältää kyseenalaistamista, kuten mikä ***tu se kuluttajakokemus muka on. Entä mikä ärsyttää eniten brändeissä? Kasvua sopii myös etsiä oman hyllykäytävän ulkopuolelta. Lopuksi eroamme tai jatkamme yhdessä, käsi kädessä. Jos olet jatkon kannalla, niin klikkaa kirjeen lopussa hitusen pinkkiä linkkiä.

BRÄNDINHALLINTA

Etsi kasvua oman hyllykäytävän ulkopuolelta

Joskus brändin kasvumahdollisuudet voivat sijaita oman liiketoiminnan vieressä. Uusien ideoiden ja trendien tarkastelu oman tuotekategoriasi ulkopuolelta voi auttaa sinua hyödyntämään nousevia trendejä. Voit jopa kääntää matalan kasvun tai pysähtyneisyyden markkinat lupaavaksi Eldoradoksi. Lue enemmän Nielsenin artikkelista.


Nielsen: Looking Beyond Your Own Aisle: Total Store Trends

Ota opiksi uudet keinot vaikuttajamarkkinoinnin potentiaalin hyödyntämiseen

Vaikuttajamarkkinointi on jo tuttu työkalu markkinoijan salkussa. Haasteena on kuitenkin varmistaa panostuksille suurin mahdollinen hyöty – kuinka saada kaikki irti yhteistyöstä? Tutustu Digital Doughnutin artikkelissa yleisimpiin sudenkuoppiin ja opi keinot niiden välttämiseen.


Digital Doughnut: The Rise and Rise of Influencer Marketing

Tee testi: tiedätkö, millaista karkkipakkausta ihmiset himoitsevat?

Nielsenin piristävällä testillä testaat ymmärrystäsi mm. siitä, mikä pakkausdesign vangitsee katseen karkkikäytävällä. Testatessa opit myös, mikä design koetaan klassiseksi ja mikä vetoaa nuorisoon. Herkullisen opettavaista!


Innovation by Nielsen

KULUTTAJAKÄYTTÄYTYMINEN

On-line-medioiden parissa vietetty aika ohittaa tv:n katsomisen

GroupM -mediatoimistokonsernin State of Digital -raportin mukaan on-line-medioiden parissa vietetty aika ylittää tv:n katsomiseen kulutetun ajan tänä vuonna. State of Digital -raportti keskittyy uuden teknologian (mm. tekoäly ja lohkoketju) ja digitaalisten medioiden yleistymisen vaikutukseen kuluttajiin ja mainostajiin. Tutustu raportin tiivistelmään tai lataa raportti.


GroupM: State of Digital Report

Mikä ***tu se kuluttajakokemus muka on?

Mainonnan suunnittelija, luennoitsija ja strategisti Faris Yakob haastaa juuri nyt markkinoinnissa vahvasti trendaavan kuluttajakokemuksen (customer experience) käsitteen. Samalla hän miettii brändikokemuksen merkitystä ja roolia markkinoijan KPI:na. Onko tärkeämpää kokea, kuin muistaa brändi? Lue ajatuksia tuulettava artikkeli ja päätä itse.


Medium: WTF is Customer Experience Anyway?

BRÄNDIN RAKENTAMINEN

Brändi, älä ole ärsyttävä

Luottamus ja digitaaliset kokemukset ovat avainasemassa asiakkaiden brändi uskollisuuteen. Valitettavasti Facebookin ja Cambridge Analytica keissin jälkeen kuluttajien luottamus brändeihin on laskenut. Lue mitä ei ainakaan kannata tehdä! Mitkä asiat ärsyttävät kuluttajia eniten?


Digital Doughnot: evealed: the most annoying things brands do according to consumers

Seitinohut känni siivittää ajatuksia

Tuntuuko sinusta joskus, että viinilasillisen jälkeen sanansäiläsi lentää tarmokkaammin ja ideasi ovat harvinaisen hyviä? Olet täysin oikeassa. Luovaan ongelmanratkaisuun toimii parhaiten pieni hiprakka. Legendan mukaan tämä on kulkenut perimätietona Turun taidekoulun oppilaiden keskuudessa jo vuosikymmeniä ja nyt asialle on saatu myös tieteellinen vahvistus Missisippi State -yliopistolla. Tutustu Harvard Business Rewiev’n artikkeliin tutkimuksesta. Kippis!


Harvard Business Review: Drunk People Are Better at Creative Problem Solving

Mieti mainontasi ihmiskuvaa – liiketoimintaetua

Mainostajilla ja mainoksilla on valta vaikuttaa kulttuuriin ja yhteiskuntaan positiivisella tavalla. Me päätämme, miten ihmiset kuvataan mainonnassa ja markkinoinnissa. Lataa vakuuttava opas, joka innostaa haastamaan viestintäämme. Opas sisältää selkeitä ohjeita, todellisia tapaustutkimuksia ja toimivia vinkkejä.


WFA launches Guide to Progressive Gender Portrayals in Advertising
Lue ohjeistus täältä (pdf).

Klikkaa tästä ja bileet jatkuvat.

Lähetimme jokin aika sitten sähköpostin, jossa kysyimme, haluatko jatkaa Loveletterin tilaajana. Vaikka olisit jo hoitanut homman, niin saat toki klikata uudestaan!

Haluan jatkaa tilaajana

Nyt kun mailit on tukittu GDPR-viesteillä, luetaan välillä jotain virkistävääkin! Nyt Loveletterissa asiaa mainonnan luomasta ihmiskuvasta ja vaikuttajista. Kuten rakkaus, myös kirjeemme sisältää kyseenalaistamista, kuten mikä ***tu se kuluttajakokemus muka on. Entä mikä ärsyttää eniten brändeissä? Kasvua sopii myös etsiä oman hyllykäytävän ulkopuolelta. Lopuksi eroamme tai jatkamme yhdessä, käsi kädessä. Jos olet jatkon kannalla, niin klikkaa kirjeen lopussa hitusen pinkkiä linkkiä.

BRÄNDINHALLINTA

Etsi kasvua oman hyllykäytävän ulkopuolelta

Joskus brändin kasvumahdollisuudet voivat sijaita oman liiketoiminnan vieressä. Uusien ideoiden ja trendien tarkastelu oman tuotekategoriasi ulkopuolelta voi auttaa sinua hyödyntämään nousevia trendejä. Voit jopa kääntää matalan kasvun tai pysähtyneisyyden markkinat lupaavaksi Eldoradoksi. Lue enemmän Nielsenin artikkelista.


Nielsen: Looking Beyond Your Own Aisle: Total Store Trends

Ota opiksi uudet keinot vaikuttajamarkkinoinnin potentiaalin hyödyntämiseen

Vaikuttajamarkkinointi on jo tuttu työkalu markkinoijan salkussa. Haasteena on kuitenkin varmistaa panostuksille suurin mahdollinen hyöty – kuinka saada kaikki irti yhteistyöstä? Tutustu Digital Doughnutin artikkelissa yleisimpiin sudenkuoppiin ja opi keinot niiden välttämiseen.


Digital Doughnut: The Rise and Rise of Influencer Marketing

Tee testi: tiedätkö, millaista karkkipakkausta ihmiset himoitsevat?

Nielsenin piristävällä testillä testaat ymmärrystäsi mm. siitä, mikä pakkausdesign vangitsee katseen karkkikäytävällä. Testatessa opit myös, mikä design koetaan klassiseksi ja mikä vetoaa nuorisoon. Herkullisen opettavaista!


Innovation by Nielsen

KULUTTAJAKÄYTTÄYTYMINEN

On-line-medioiden parissa vietetty aika ohittaa tv:n katsomisen

GroupM -mediatoimistokonsernin State of Digital -raportin mukaan on-line-medioiden parissa vietetty aika ylittää tv:n katsomiseen kulutetun ajan tänä vuonna. State of Digital -raportti keskittyy uuden teknologian (mm. tekoäly ja lohkoketju) ja digitaalisten medioiden yleistymisen vaikutukseen kuluttajiin ja mainostajiin. Tutustu raportin tiivistelmään tai lataa raportti.


GroupM: State of Digital Report

Mikä ***tu se kuluttajakokemus muka on?

Mainonnan suunnittelija, luennoitsija ja strategisti Faris Yakob haastaa juuri nyt markkinoinnissa vahvasti trendaavan kuluttajakokemuksen (customer experience) käsitteen. Samalla hän miettii brändikokemuksen merkitystä ja roolia markkinoijan KPI:na. Onko tärkeämpää kokea, kuin muistaa brändi? Lue ajatuksia tuulettava artikkeli ja päätä itse.


Medium: WTF is Customer Experience Anyway?

BRÄNDIN RAKENTAMINEN

Brändi, älä ole ärsyttävä

Luottamus ja digitaaliset kokemukset ovat avainasemassa asiakkaiden brändi uskollisuuteen. Valitettavasti Facebookin ja Cambridge Analytica keissin jälkeen kuluttajien luottamus brändeihin on laskenut. Lue mitä ei ainakaan kannata tehdä! Mitkä asiat ärsyttävät kuluttajia eniten?


Digital Doughnot: evealed: the most annoying things brands do according to consumers

Seitinohut känni siivittää ajatuksia

Tuntuuko sinusta joskus, että viinilasillisen jälkeen sanansäiläsi lentää tarmokkaammin ja ideasi ovat harvinaisen hyviä? Olet täysin oikeassa. Luovaan ongelmanratkaisuun toimii parhaiten pieni hiprakka. Legendan mukaan tämä on kulkenut perimätietona Turun taidekoulun oppilaiden keskuudessa jo vuosikymmeniä ja nyt asialle on saatu myös tieteellinen vahvistus Missisippi State -yliopistolla. Tutustu Harvard Business Rewiev’n artikkeliin tutkimuksesta. Kippis!


Harvard Business Review: Drunk People Are Better at Creative Problem Solving

Mieti mainontasi ihmiskuvaa – liiketoimintaetua

Mainostajilla ja mainoksilla on valta vaikuttaa kulttuuriin ja yhteiskuntaan positiivisella tavalla. Me päätämme, miten ihmiset kuvataan mainonnassa ja markkinoinnissa. Lataa vakuuttava opas, joka innostaa haastamaan viestintäämme. Opas sisältää selkeitä ohjeita, todellisia tapaustutkimuksia ja toimivia vinkkejä.


WFA launches Guide to Progressive Gender Portrayals in Advertising
Lue ohjeistus täältä (pdf).

Klikkaa tästä ja bileet jatkuvat.

Lähetimme jokin aika sitten sähköpostin, jossa kysyimme, haluatko jatkaa Loveletterin tilaajana. Vaikka olisit jo hoitanut homman, niin saat toki klikata uudestaan!

Haluan jatkaa tilaajana