Kerro tarinoita ja kehitä elämäntapasi pysyvästi paremmiksi! Samoilla opeilla markkinointiosaamisesi nousee taas piirun verran ylöspäin. Loveletter tuo myös näkökulmia eettisestä kuluttajasta, kuolemattomasta tv:stä ja yksityisyyden tarpeesta. Ulkona paistaa aurinko, joten nappaa luuri mukaan ja nauti lukuhetkesi kevätilmassa. Saat tyytyväisyystakuun ja kevään ensimmäisen päivityksen poskillesi.

Ps. GDPR:n myötä lähetämme lähiaikoina varmistusmailin, jolla voit vahvistaa uutiskirjeemme tilauksen myös jatkossa.

BRÄNDINHALLINTA

Online-mediat eivät hallitse koko mainosbudjettia – tässä syyt

The Drumin kolumnisti, toimittaja ja markkinoinnin ammattilainen Samuel Scott perustelee datalla, miksi on harhaa kuvitella brändimainonnan panostusten siirtyvän kovaa vauhtia online-medioihin. Hänen mukaansa on selvää, että suuri osa DR-toimenpiteistä on siirtynyt verkkoon, mutta edelleen tv on selkeästi suurin panostuskohde brändimainonnassa. Klikkaa artikkeli auki ja katso, miten Scott perustelee väitteensä.


The Drum: No, advertising spend is not moving online – here is why

Luuletko tietäväsi, kuka eettinen ja epäitsekäs kuluttaja oikein on? Saatat yllättyä.

Brändit seuraavat toiminnassaan vahvaa eettisyyden trendiä, koska se tuntuu oleva suurimmalle osalle kuluttajia tärkeää. Vai onko? Mitä oikeastaan on eettinen, epäitsekäs kuluttaminen ja millaiset kuluttajat ovat tämän trendin takana? Ota selvää ja lue ansiokas WARCin artikkeli asiasta.


WARC: The altruistic consumer isn’t who you think it is

Miksi perinteinen TV on edelleen vahva media digitaalisessa todellisuudessa?

Sosiaalisen median kärsiessä vale- ja kohu-uutisten tuomasta uskottavuusvajeesta, luottamus perinteisiin mediaympäristöihin on kasvanut. Viimeisen 12 kuukauden aikana globaalit brändimarkkinoijat ovat siirtäneet panostuksia takaisin mm. radioon ja televisioon. Lue WARCin tutkimusjohtajan Sonia Marguin perustelut sille, miksi tv on ottamassa takaisin kärkipaikkansa mediamix-valinnoissa.


WARC: Why TV is till valuable in a digital world?

KULUTTAJAKÄYTTÄYTYMINEN

Aivomme rakastavat hyviä tarinoita

Tarinankerronta on vahva osa brändimarkkinointia ja syystäkin. Harvard Business Review’n kiinnostavassa artikkelissa syvennetään sitä, miksi ja miten tarinankerronta toimii niin mainonnassa kuin henkilökohtaisessa vaikuttamisessakin. Lue ja ota haltuun tärkeät vinkit!


HBR: Why our brains loves good storytelling

Näin muutat elämäntapojasi pysyvästi paremmiksi – samat niksit toimivat markkinoinnissa

Markkinoinnin ammattilaisina tiedämme, että pysyvän muutoksen aikaansaaminen kohderyhmämme kuluttajakäyttäytymisessä vaatii pitkäaikaista ja johdonmukaista markkinointia. Stanfordin yliopiston käyttäytymistieteen tohtori ja psykologi PJ Fogg tietää, mitkä asiat vaikuttavat käyttäytymisen muutokseen ja kuinka itse voit saada aikaan omassa elämässäsi muutoksen parempaan. Samoja lainalaisuuksia voidaan soveltaa myös markkinointiin.


Medium: ’How to build beter life long habits’ according psychologist who has studied behaviour change

Valmiit kotiin tilattavat ateriakokonaisuudet ovat vahvassa nousussa USA:ssa.

USA:n fmcg- ja retail-markkinat näyttävät usein tietä muille markkina-alueille ja viimeisen kolmen vuoden aikana ns. meal-kit-markkina on kasvanut kolme kertaa muita markkinoita nopeammin. Lue Nielsenin artikkelista syyt ilmiölle ja millaiset kuluttajat ovat kasvun takana.


Nielsen: Mealt kit mania – innovation for foodies

BRÄNDIN RAKENTAMINEN

Sisältömarkkinoija, miten suhtaudut bounce rate -tunnuslukuun?

Bounce rate on yksi tutuimmista sisältömarkkinoinnin onnistumisen mittareista mutta toisinaan sen tulkinnassa mennään väärille raiteille. Kaikkia mittareita tulee arvioida kampanjan tavoitteiden mukaan, esim. ollaanko hakemassa tunnettuutta vai konversiota. Palauta mieleesi bounce rate -tunnusluvun käyttö asiaa hyvin valaisevan artikkelin avulla.


The Content Strategist: Does Bounce Rate Really Matter in Content Marketing?

Kuluttajat vaativat yksityisyyttä – kohdentaminen on mennyt liian pitkälle

Moderni teknologia on antanut markkinoijalle paljon mahdollisuuksia tavoittaa omat kohderyhmänsä ja tätä onkin hyödynnetty viestien kohdentamisessa hyvinkin pienien segmenttien mukaan. Oletuksena on ollut, että kuluttajat arvostavat tätä ja palkitsevat markkinoijan kaupallisella menestyksellä. Kuitenkin merkkejä on, että kohdentamisessa ollaan menty liian pitkälle.


WARC: Advertising uncanny valley the personalisation tightrope

Hyödynnä sähköpostimarkkinointia tehokkaasti

Sähköpostimarkkinointi on yksi vanhimmista digitaalisen markkinoinnin muodoista ja sitä usein pidetään melko väsyneenä ja mielenkiinnottomana kanavana. Kuitenkin sähköpostimarkkinointia tekevät edelleen lähes kaikki yritykset ja se on keskeinen väline monien brändien viestintästrategiassa. Ja vaikka jotkut ennustivat sen kuolemaa muutama vuosi sitten, sosiaalisen median nousun myötä, sähköpostimarkkinointi kokee nyt uutta renessanssiaan. Lue Marketing Weekin artikkelista tuoreimmat vinkit ja ohjeet tehokkaaseen sähköpostimarkkinointiin.


Marketing Week: How to use email marketing effectively

LM&CASE: FAI

The Board of Arbitration of the Finnish Chamber of Commerce has been active since 1911 and its mission is to become an increasingly dynamic and more international player. We wanted to make this visible.


Read more

Kerro tarinoita ja kehitä elämäntapasi pysyvästi paremmiksi! Samoilla opeilla markkinointiosaamisesi nousee taas piirun verran ylöspäin. Loveletter tuo myös näkökulmia eettisestä kuluttajasta, kuolemattomasta tv:stä ja yksityisyyden tarpeesta. Ulkona paistaa aurinko, joten nappaa luuri mukaan ja nauti lukuhetkesi kevätilmassa. Saat tyytyväisyystakuun ja kevään ensimmäisen päivityksen poskillesi.

Ps. GDPR:n myötä lähetämme lähiaikoina varmistusmailin, jolla voit vahvistaa uutiskirjeemme tilauksen myös jatkossa.

BRÄNDINHALLINTA

Online-mediat eivät hallitse koko mainosbudjettia – tässä syyt

The Drumin kolumnisti, toimittaja ja markkinoinnin ammattilainen Samuel Scott perustelee datalla, miksi on harhaa kuvitella brändimainonnan panostusten siirtyvän kovaa vauhtia online-medioihin. Hänen mukaansa on selvää, että suuri osa DR-toimenpiteistä on siirtynyt verkkoon, mutta edelleen tv on selkeästi suurin panostuskohde brändimainonnassa. Klikkaa artikkeli auki ja katso, miten Scott perustelee väitteensä.


The Drum: No, advertising spend is not moving online – here is why

Luuletko tietäväsi, kuka eettinen ja epäitsekäs kuluttaja oikein on? Saatat yllättyä.

Brändit seuraavat toiminnassaan vahvaa eettisyyden trendiä, koska se tuntuu oleva suurimmalle osalle kuluttajia tärkeää. Vai onko? Mitä oikeastaan on eettinen, epäitsekäs kuluttaminen ja millaiset kuluttajat ovat tämän trendin takana? Ota selvää ja lue ansiokas WARCin artikkeli asiasta.


WARC: The altruistic consumer isn’t who you think it is

Miksi perinteinen TV on edelleen vahva media digitaalisessa todellisuudessa?

Sosiaalisen median kärsiessä vale- ja kohu-uutisten tuomasta uskottavuusvajeesta, luottamus perinteisiin mediaympäristöihin on kasvanut. Viimeisen 12 kuukauden aikana globaalit brändimarkkinoijat ovat siirtäneet panostuksia takaisin mm. radioon ja televisioon. Lue WARCin tutkimusjohtajan Sonia Marguin perustelut sille, miksi tv on ottamassa takaisin kärkipaikkansa mediamix-valinnoissa.


WARC: Why TV is till valuable in a digital world?

KULUTTAJAKÄYTTÄYTYMINEN

Aivomme rakastavat hyviä tarinoita

Tarinankerronta on vahva osa brändimarkkinointia ja syystäkin. Harvard Business Review’n kiinnostavassa artikkelissa syvennetään sitä, miksi ja miten tarinankerronta toimii niin mainonnassa kuin henkilökohtaisessa vaikuttamisessakin. Lue ja ota haltuun tärkeät vinkit!


HBR: Why our brains loves good storytelling

Näin muutat elämäntapojasi pysyvästi paremmiksi – samat niksit toimivat markkinoinnissa

Markkinoinnin ammattilaisina tiedämme, että pysyvän muutoksen aikaansaaminen kohderyhmämme kuluttajakäyttäytymisessä vaatii pitkäaikaista ja johdonmukaista markkinointia. Stanfordin yliopiston käyttäytymistieteen tohtori ja psykologi PJ Fogg tietää, mitkä asiat vaikuttavat käyttäytymisen muutokseen ja kuinka itse voit saada aikaan omassa elämässäsi muutoksen parempaan. Samoja lainalaisuuksia voidaan soveltaa myös markkinointiin.


Medium: ’How to build beter life long habits’ according psychologist who has studied behaviour change

Valmiit kotiin tilattavat ateriakokonaisuudet ovat vahvassa nousussa USA:ssa.

USA:n fmcg- ja retail-markkinat näyttävät usein tietä muille markkina-alueille ja viimeisen kolmen vuoden aikana ns. meal-kit-markkina on kasvanut kolme kertaa muita markkinoita nopeammin. Lue Nielsenin artikkelista syyt ilmiölle ja millaiset kuluttajat ovat kasvun takana.


Nielsen: Mealt kit mania – innovation for foodies

BRÄNDIN RAKENTAMINEN

Sisältömarkkinoija, miten suhtaudut bounce rate -tunnuslukuun?

Bounce rate on yksi tutuimmista sisältömarkkinoinnin onnistumisen mittareista mutta toisinaan sen tulkinnassa mennään väärille raiteille. Kaikkia mittareita tulee arvioida kampanjan tavoitteiden mukaan, esim. ollaanko hakemassa tunnettuutta vai konversiota. Palauta mieleesi bounce rate -tunnusluvun käyttö asiaa hyvin valaisevan artikkelin avulla.


The Content Strategist: Does Bounce Rate Really Matter in Content Marketing?

Kuluttajat vaativat yksityisyyttä – kohdentaminen on mennyt liian pitkälle

Moderni teknologia on antanut markkinoijalle paljon mahdollisuuksia tavoittaa omat kohderyhmänsä ja tätä onkin hyödynnetty viestien kohdentamisessa hyvinkin pienien segmenttien mukaan. Oletuksena on ollut, että kuluttajat arvostavat tätä ja palkitsevat markkinoijan kaupallisella menestyksellä. Kuitenkin merkkejä on, että kohdentamisessa ollaan menty liian pitkälle.


WARC: Advertising uncanny valley the personalisation tightrope

Hyödynnä sähköpostimarkkinointia tehokkaasti

Sähköpostimarkkinointi on yksi vanhimmista digitaalisen markkinoinnin muodoista ja sitä usein pidetään melko väsyneenä ja mielenkiinnottomana kanavana. Kuitenkin sähköpostimarkkinointia tekevät edelleen lähes kaikki yritykset ja se on keskeinen väline monien brändien viestintästrategiassa. Ja vaikka jotkut ennustivat sen kuolemaa muutama vuosi sitten, sosiaalisen median nousun myötä, sähköpostimarkkinointi kokee nyt uutta renessanssiaan. Lue Marketing Weekin artikkelista tuoreimmat vinkit ja ohjeet tehokkaaseen sähköpostimarkkinointiin.


Marketing Week: How to use email marketing effectively

LM&CASE: FAI

The Board of Arbitration of the Finnish Chamber of Commerce has been active since 1911 and its mission is to become an increasingly dynamic and more international player. We wanted to make this visible.


Read more