Vapun LM Loveletter on tässä vaiheessa vielä tuiman asiallinen. Kirjeemme kertoo sinulle menestyksestämme New Yorkin AICP Awardsissa, tekoälyn hyödyntämisestä, digitutkimuksen sudenkuopista, uusista ruokatrendeistä sekä innostavan mainonnan tehosta. Pääsetpä kirjeemme avulla eroon stereotypioistakin. Kirjeen luettuasi voit tyytyväisin mielin siirtyä jo viihteelle: kuohuvaa, ilmapalloja ja niin edelleen… Siitä se lähtee.

Hauskaa vappua!

LM& shortlistalle New Yorkissa AICP Next Awardsissa!

AICP Awards on arvostettu kansainvälinen mainoskilpailu ja paljon enemmän. Se on vuodesta 1992 käynnissä ollut projekti, jossa New Yorkin Museum of Modern Arts arkistoi parhaat liikkuvan kuvan mainokset ympäri maailmaa. AICP Next Awards keskittyy uusiin teknologioihin ja siellä Grandiosan pakastepizzoille suunnittelemamme maailman ensimmäinen Augmented Reality -lätkäpeli pääsi todella eklusiiviselle shortlistalle yhdessä viihdealan megabrändien kanssa, kuten Warner Bros, Verizon ja Universal Pictures. Katso shortlista täältä:

AICPAC shortlist

Kerro AICP Curator Botille, mikä oli mielestäsi paras filmi:
AICPAC voting

BRÄNDINHALLINTA

Onko innostavassa mainonnassa ideaa?

Mainonnan tehokkuustutkimuksia tehdään valtavasti. Eniten positiivisia tunteita mainostettavaa tuotetta kohtaan herättävät mainokset, joissa hallitseva viesti on onnellisuus. Kannattaako siis edes luoda oivaltavaa mainontaa? Tietysti kannattaa. Samankaltaisuus tappaa, kuten tiedämme ja innostavat ratkaisut tulevat muistamis- ja sympatiahierarkiassa hyvänä kakkosena. Lisäksi eri markkinoilla arvostetaan hieman eri asioita. Pohjoismaissa innostavat mainokset toimivat kaikkein tehokkaimmin! Lue lisää oivalluksia tästä.

Unruly: inspiration-advertising

Erottujat muistetaan, samankaltaisuus vie tuhoon.

Erottuvaan brändiin on monta tietä. Voit pyrkiä erottautumaan kohderyhmän silmissä kilpailijoista, heille merkityksellisellä tavalla. Voit olla omaleimainen, rohkeasti erilainen tai hyödyntää vaikkapa näitä molempia. Vaikka erottumattomuus on kaupallinen itsemurha, moni brändi ja tuote uppoaa edelleen samankaltaisuuden mereen. Ilmiö näkyy erityisen vahvana digitaalisten palveluiden tarjonnassa. Lue ohesta 10 pointtia, jotka paljastavat, miksi omaleimaisuus tarjoaa parhaan taloudellisen tuloksen.

BBH-labs:the-stupidity-of-sameness-and-the-value-of-difference

KULUTTAJAKÄYTTÄYTYMINEN

Digikampanjoiden mittaamisen helppous voi johtaa virheellisiin panostuksiin.

Lyhytnäköinen taktisten toimintojen digitaalinen mittaaminen saa joskus unohtamaan olennaisia asioita. Mittaukset kohdistuvat liian usein asioihin, joita on helppo mitata, mutta esimerkiksi brändin tunnettuuden ja arvon kehityksestä ei saada tietoa. Tällöin brändin näkyvyyteen ei osata panostaa tarpeeksi. Korkea bränditunnettuus lisää sitä paitsi taktistenkin kampanjoiden kustannustehokkuutta. Lue, kuinka siis kannattaisi edetä.

Financial Review: digital-metrics-blocking-business-value-creation

Ruokatottumukset seuraavat aikaansa. Tiedätkö, mitä on fleksitarismi?

Vegetarismi ja veganismi miellyttävät yhä useampia, ja omiin arvoihin ja terveystavoitteisiin liittyvät ruokailuperiaatteet yleistyvät. Yksi uusi suosiotaan kasvattava trendi on fleksitarismi eli joustava, kasvipainotteinen ruokavalio, jossa voi olla myös ei-kasviperäisiä tuotteita. Tiesitkö, että fleksaajat ovat myös kaikkein kiinnostunein ryhmä kokeilemaan uusia ruokatuotteita? Lue ohesta, mitä muuta fleksitarianisteista tiedetään.

MarketingWeek: is-the-future-of-food-flexitarian

BRÄNDINRAKENTAMINEN

Käännä stereotypiat eduksesi!

On aika päästää irti pinttyneistä stereotypioista. Vielä tehokkaampaa on kääntää ne päälaelleen. Markkinointi usein syyllistyy vanhoihin kaavoihin – naiset hoitavat kotia ja lapsia, miehet luovat uraa! Kääntämällä ikiaikaiset ajatusmallit päälaelleen saadaan sekä huomioarvoa että parempia markkinointituloksia. Myös kielen on uudistuttava. Huippuosaava nainen on vain ahkera puurtaja, mutta vastaava mies on nero.  Miksemme kuvaile naista neroksi ja miestä puurtajaksi? Lue lisää ennakkoluulojen murskaamisesta.

WARC: embracing_the_power_of_counterstereotypocal_narratives

Tekoäly on osa nykyaikaista markkinointia.

Mitä tekoäly ja koneoppiminen oikeastaan tarkoittavat markkinoinnissa ja miten ne auttavat parempiin tuloksiin? Artikkelissa 15 tekoälyn ja koneoppimisen asiantuntijaa kertovat konkreettisin esimerkein, miten tekoälyä kannattaa hyödyntää markkinoinnissa. Kirjoittaako tekoäly tulevaisuudessa mainosviestitkin? Sekin selviää täältä.

E-consultancy: 15-examples-of-artificial-intelligence-in-marketing

Mikä ihme on Johari-ikkuna?

Psykologian työkalut toimivat erinomaisesti myös markkinoinnin apuvälineinä. Onhan brändien luominen ja markkinointi juuri mielikuvien rakentamista ja niiden hyödyntämistä. Joseph Luftin ja Harry Inghamin kehittämä Johari-nelikenttä auttaa hahmottamaan ja jäsentämään asioita niin psykologiassa kuin markkinoinnissa. Kurkista Johari-ikkunaan tästä.

Medium:arenas-blind-spots-facades-and-the-uknown

LM&CASE
Sipsit sukelsivat suklaaseen!

LM& sai kantaakseen ison haasteen, kun vastuullemme tuli Taffel Choco -tuoteperheen kokonaisvaltainen lanseeraus. Suunnittelimme tuotteelle nimen, brändi-ilmeen ja pakkausten visuaalisuuden. Lisäksi LM& mietti lanseerauskampanjan konseptin liikkuvasta kuvasta aina ulkomainoksiin ja point of sales -materiaaliin asti. Ja kaiken kukkuraksi suunnittelimme promootioalustaksi vielä Taffel Choco Soaker -mobiilipelin.

Katso Case

Vapun LM Loveletter on tässä vaiheessa vielä tuiman asiallinen. Kirjeemme kertoo sinulle menestyksestämme New Yorkin AICP Awardsissa, tekoälyn hyödyntämisestä, digitutkimuksen sudenkuopista, uusista ruokatrendeistä sekä innostavan mainonnan tehosta. Pääsetpä kirjeemme avulla eroon stereotypioistakin. Kirjeen luettuasi voit tyytyväisin mielin siirtyä jo viihteelle: kuohuvaa, ilmapalloja ja niin edelleen… Siitä se lähtee.

Hauskaa vappua!

LM& shortlistalle New Yorkissa AICP Next Awardsissa!

AICP Awards on arvostettu kansainvälinen mainoskilpailu ja paljon enemmän. Se on vuodesta 1992 käynnissä ollut projekti, jossa New Yorkin Museum of Modern Arts arkistoi parhaat liikkuvan kuvan mainokset ympäri maailmaa. AICP Next Awards keskittyy uusiin teknologioihin ja siellä Grandiosan pakastepizzoille suunnittelemamme maailman ensimmäinen Augmented Reality -lätkäpeli pääsi todella eklusiiviselle shortlistalle yhdessä viihdealan megabrändien kanssa, kuten Warner Bros, Verizon ja Universal Pictures. Katso shortlista täältä:

AICPAC shortlist

Kerro AICP Curator Botille, mikä oli mielestäsi paras filmi:
AICPAC voting

BRÄNDINHALLINTA

Onko innostavassa mainonnassa ideaa?

Mainonnan tehokkuustutkimuksia tehdään valtavasti. Eniten positiivisia tunteita mainostettavaa tuotetta kohtaan herättävät mainokset, joissa hallitseva viesti on onnellisuus. Kannattaako siis edes luoda oivaltavaa mainontaa? Tietysti kannattaa. Samankaltaisuus tappaa, kuten tiedämme ja innostavat ratkaisut tulevat muistamis- ja sympatiahierarkiassa hyvänä kakkosena. Lisäksi eri markkinoilla arvostetaan hieman eri asioita. Pohjoismaissa innostavat mainokset toimivat kaikkein tehokkaimmin! Lue lisää oivalluksia tästä.

Unruly: inspiration-advertising

Erottujat muistetaan, samankaltaisuus vie tuhoon.

Erottuvaan brändiin on monta tietä. Voit pyrkiä erottautumaan kohderyhmän silmissä kilpailijoista, heille merkityksellisellä tavalla. Voit olla omaleimainen, rohkeasti erilainen tai hyödyntää vaikkapa näitä molempia. Vaikka erottumattomuus on kaupallinen itsemurha, moni brändi ja tuote uppoaa edelleen samankaltaisuuden mereen. Ilmiö näkyy erityisen vahvana digitaalisten palveluiden tarjonnassa. Lue ohesta 10 pointtia, jotka paljastavat, miksi omaleimaisuus tarjoaa parhaan taloudellisen tuloksen.

BBH-labs:the-stupidity-of-sameness-and-the-value-of-difference

KULUTTAJAKÄYTTÄYTYMINEN

Digikampanjoiden mittaamisen helppous voi johtaa virheellisiin panostuksiin.

Lyhytnäköinen taktisten toimintojen digitaalinen mittaaminen saa joskus unohtamaan olennaisia asioita. Mittaukset kohdistuvat liian usein asioihin, joita on helppo mitata, mutta esimerkiksi brändin tunnettuuden ja arvon kehityksestä ei saada tietoa. Tällöin brändin näkyvyyteen ei osata panostaa tarpeeksi. Korkea bränditunnettuus lisää sitä paitsi taktistenkin kampanjoiden kustannustehokkuutta. Lue, kuinka siis kannattaisi edetä.

Financial Review: digital-metrics-blocking-business-value-creation

Ruokatottumukset seuraavat aikaansa. Tiedätkö, mitä on fleksitarismi?

Vegetarismi ja veganismi miellyttävät yhä useampia, ja omiin arvoihin ja terveystavoitteisiin liittyvät ruokailuperiaatteet yleistyvät. Yksi uusi suosiotaan kasvattava trendi on fleksitarismi eli joustava, kasvipainotteinen ruokavalio, jossa voi olla myös ei-kasviperäisiä tuotteita. Tiesitkö, että fleksaajat ovat myös kaikkein kiinnostunein ryhmä kokeilemaan uusia ruokatuotteita? Lue ohesta, mitä muuta fleksitarianisteista tiedetään.

MarketingWeek: is-the-future-of-food-flexitarian

BRÄNDINRAKENTAMINEN

Käännä stereotypiat eduksesi!

On aika päästää irti pinttyneistä stereotypioista. Vielä tehokkaampaa on kääntää ne päälaelleen. Markkinointi usein syyllistyy vanhoihin kaavoihin – naiset hoitavat kotia ja lapsia, miehet luovat uraa! Kääntämällä ikiaikaiset ajatusmallit päälaelleen saadaan sekä huomioarvoa että parempia markkinointituloksia. Myös kielen on uudistuttava. Huippuosaava nainen on vain ahkera puurtaja, mutta vastaava mies on nero.  Miksemme kuvaile naista neroksi ja miestä puurtajaksi? Lue lisää ennakkoluulojen murskaamisesta.

WARC: embracing_the_power_of_counterstereotypocal_narratives

Tekoäly on osa nykyaikaista markkinointia.

Mitä tekoäly ja koneoppiminen oikeastaan tarkoittavat markkinoinnissa ja miten ne auttavat parempiin tuloksiin? Artikkelissa 15 tekoälyn ja koneoppimisen asiantuntijaa kertovat konkreettisin esimerkein, miten tekoälyä kannattaa hyödyntää markkinoinnissa. Kirjoittaako tekoäly tulevaisuudessa mainosviestitkin? Sekin selviää täältä.

E-consultancy: 15-examples-of-artificial-intelligence-in-marketing

Mikä ihme on Johari-ikkuna?

Psykologian työkalut toimivat erinomaisesti myös markkinoinnin apuvälineinä. Onhan brändien luominen ja markkinointi juuri mielikuvien rakentamista ja niiden hyödyntämistä. Joseph Luftin ja Harry Inghamin kehittämä Johari-nelikenttä auttaa hahmottamaan ja jäsentämään asioita niin psykologiassa kuin markkinoinnissa. Kurkista Johari-ikkunaan tästä.

Medium:arenas-blind-spots-facades-and-the-uknown

LM&CASE
Sipsit sukelsivat suklaaseen!

LM& sai kantaakseen ison haasteen, kun vastuullemme tuli Taffel Choco -tuoteperheen kokonaisvaltainen lanseeraus. Suunnittelimme tuotteelle nimen, brändi-ilmeen ja pakkausten visuaalisuuden. Lisäksi LM& mietti lanseerauskampanjan konseptin liikkuvasta kuvasta aina ulkomainoksiin ja point of sales -materiaaliin asti. Ja kaiken kukkuraksi suunnittelimme promootioalustaksi vielä Taffel Choco Soaker -mobiilipelin.

Katso Case