LM& Loveletter tarjoaa taas näköalapaikan markkinoinnin puhutuimpiin asioihin. Disruptiosta on syytä tietää kaikki. Sinua kiinnostaa varmasti myös, mikä on tutkitusti vetoavin tunne, jota markkinointi voi hyödyntää? Entä tiedätkö, mitkä moraalilait ovat universaaleja? Luotatko sinä mieluummin ihmiseen vai koneeseen? Kaikki selviää LM& Loveletteristä.
Poimi sinulle tärkeimmät tai lue kaikki!

BRÄNDINHALLINTA

Tykkään siitä…Mikä se on?

Disruptio on jotakin erilaista. Jotakin ihan muuta kuin odotat. Se yllättää, herättää, ehkä jopa ärsyttää. Disruption avulla menestyvät brändit saavat ansaitsemaansa huomiota ja kaipaamaansa sitoutumista. Miten disruptiota hyödynnetään markkinoinnissa? Lataa raportti.

Euromonitor: How to be a disruptive brand

Tiedätkö, millä tunteella kuluttajiin vaikutetaan tehokkaimmin?

Löydettyään oman rakkaan brändinsä kuluttajat sitoutuvat siihen vahvasti. Erityisesti kuluttajatuotteissa sitoutuminen on voimakasta. Coca-Cola ja Apple ovat tästä loistavia esimerkkejä. Yllättävää kyllä, sitoutumisessa on isoja maantieteellisiä eroja. Etelä-Afrikassa brändiuskollisuuden tunnusluku on peräti 65, Japanissa taas 29. Miten brändiuskollisuutta hyödynnetään mainonnassa, ja millä isot brandit vetoavat asiakkaisiinsa? Täältä se selviää.

Unruly: 5 stats that back up our love for brands

KULUTTAJAKÄYTTÄYTYMINEN

Toimi nyt, viimeisiä viedään!

Verkon uudet kaupankäyntitavat ja sähköiset kauppapaikat ovat luoneet uusia tapoja ohjata kuluttajaa nopeampaan päätöksentekoon. ”Kolme kappaletta jäljellä, tarjous voimassa enää neljän tunnin ajan” – hoputus on tehokasta! Hitaudesta saa rangaistuksen kahdella tavalla: hyvä tarjous menee ohi ja valinnanvapautesi on siltä osin historiaa. Morkkis on kaksinkertainen. Lue lisää tästä tavasta jouduttaa päätöstä.

UX collective: The psychological bias that became the norm

Älä luule, tiedä!

The Influencer Marketing 2020 report paljastaa tutkittua tietoa siitä, mitä erityisesti 18-34-vuotiaat ajattelevat ja odottavat heihin kohdistettavilta markkinointitoimenpiteiltä. He myöntävät auliisti, että markkinointi tehoaa heihin ja saa heidät tekemään jopa impulssiostoksia. Heillä on kuitenkin vahvoja vaatimuksia sille, millainen halutun brändin tulee olla ja mitä ominaisuuksia siihen liitetään. Esimerkiksi uskottavuus, vastuullisuus ja läpinäkyvyys ovat brändille must. Lue tutkittua täsmätietoa milleniaalien ajatuksista.

MarketingWeek: What consumers think about influencer marketing

BRÄNDIN RAKENTAMINEN

Luotatko ihmiseen vai koneeseen?

Vielä jokin aika sitten useimmat olisivat vastanneet: ihmiseen tietysti! Nyt digitekniikka ja algoritmit ovat levinneet kaikkialle, ja yllättävän moni luottaa tietotekniikkaan enemmän kuin myyntihenkilöön. Valitsetpa hotellihuonetta tai haet edullista lentoa, hakukoneen tulos on yleensä valintasi. Luottamus saavutetaan vain oikeilla tuloksilla. Jos huone ei vastaa kuvausta tai Facebook myy tietojasi ulkopuolisille, luottamus on mennyttä. Miten luottamusta rakennetaan? Lue lisää.

Contagious: Brands as gatekeepers

Kuluttaja on valpas. Ole sinäkin.

Markkinoijan tuotantoketju on usein pitkä ja monimutkainen. Voi olla vaikea tietää kaukaisen valmistusmaan yksittäisen tehtaan työoloja tai ympäristöpolitiikkaa. Useimmiten ongelmia ei ole, mutta toisinaan syntyy myös raflaavia otsikoita. Silloin kuullaan noloja selityksiä ja lupauksia paremmasta. Brändi kärsii ja saattaa käydä niin, että osa kuluttajista hylkää sen kokonaan. Miten tältä vältytään? Helppoa: koko tuotantoketju on tunnettava, ketjun on oltava läpinäkyvä ja jokaisen vaiheen on kestettävä kriittinen tarkastelu. Kuinka se tehdään? Lue lisää.

MarketingWeek: Marketers must get closer to supply chain

LM&CASE
Puuroja, jotka lämmittävät vatsan ja sydämen.

Uusilla pakkauksillaan Saarioinen halusi vedota nuoriin aikuisiin. He muistelevat kaihoisasti äidin tekemää, aidon makuista puuroa, mutta heillä ei ole aikaa valmistaa puuroa perinteisin menetelmin. Saarioisten perinteisesti haudutetussa puurossa on kodista tuttu maku ja sen valmistaminen onnistuu mikrossakin yhdessä hujauksessa.

Uudet pakkaukset saivat kohderyhmältämme huippupisteet. Herkullisuus, houkuttelevuus ja lämminhenkisyys nousivat tutkimuksessa erityisesti esille ja kaikki olivat todella tyytyväisiä lopputulokseen.

Katso Case

LM& Loveletter tarjoaa taas näköalapaikan markkinoinnin puhutuimpiin asioihin. Disruptiosta on syytä tietää kaikki. Sinua kiinnostaa varmasti myös, mikä on tutkitusti vetoavin tunne, jota markkinointi voi hyödyntää? Entä tiedätkö, mitkä moraalilait ovat universaaleja? Luotatko sinä mieluummin ihmiseen vai koneeseen? Kaikki selviää LM& Loveletteristä.
Poimi sinulle tärkeimmät tai lue kaikki!

BRÄNDINHALLINTA

Tykkään siitä…Mikä se on?

Disruptio on jotakin erilaista. Jotakin ihan muuta kuin odotat. Se yllättää, herättää, ehkä jopa ärsyttää. Disruption avulla menestyvät brändit saavat ansaitsemaansa huomiota ja kaipaamaansa sitoutumista. Miten disruptiota hyödynnetään markkinoinnissa? Lataa raportti.

Euromonitor: How to be a disruptive brand

Tiedätkö, millä tunteella kuluttajiin vaikutetaan tehokkaimmin?

Löydettyään oman rakkaan brändinsä kuluttajat sitoutuvat siihen vahvasti. Erityisesti kuluttajatuotteissa sitoutuminen on voimakasta. Coca-Cola ja Apple ovat tästä loistavia esimerkkejä. Yllättävää kyllä, sitoutumisessa on isoja maantieteellisiä eroja. Etelä-Afrikassa brändiuskollisuuden tunnusluku on peräti 65, Japanissa taas 29. Miten brändiuskollisuutta hyödynnetään mainonnassa, ja millä isot brandit vetoavat asiakkaisiinsa? Täältä se selviää.

Unruly: 5 stats that back up our love for brands

KULUTTAJAKÄYTTÄYTYMINEN

Toimi nyt, viimeisiä viedään!

Verkon uudet kaupankäyntitavat ja sähköiset kauppapaikat ovat luoneet uusia tapoja ohjata kuluttajaa nopeampaan päätöksentekoon. ”Kolme kappaletta jäljellä, tarjous voimassa enää neljän tunnin ajan” – hoputus on tehokasta! Hitaudesta saa rangaistuksen kahdella tavalla: hyvä tarjous menee ohi ja valinnanvapautesi on siltä osin historiaa. Morkkis on kaksinkertainen. Lue lisää tästä tavasta jouduttaa päätöstä.

UX collective: The psychological bias that became the norm

Älä luule, tiedä!

The Influencer Marketing 2020 report paljastaa tutkittua tietoa siitä, mitä erityisesti 18-34-vuotiaat ajattelevat ja odottavat heihin kohdistettavilta markkinointitoimenpiteiltä. He myöntävät auliisti, että markkinointi tehoaa heihin ja saa heidät tekemään jopa impulssiostoksia. Heillä on kuitenkin vahvoja vaatimuksia sille, millainen halutun brändin tulee olla ja mitä ominaisuuksia siihen liitetään. Esimerkiksi uskottavuus, vastuullisuus ja läpinäkyvyys ovat brändille must. Lue tutkittua täsmätietoa milleniaalien ajatuksista.

MarketingWeek: What consumers think about influencer marketing

BRÄNDIN RAKENTAMINEN

Luotatko ihmiseen vai koneeseen?

Vielä jokin aika sitten useimmat olisivat vastanneet: ihmiseen tietysti! Nyt digitekniikka ja algoritmit ovat levinneet kaikkialle, ja yllättävän moni luottaa tietotekniikkaan enemmän kuin myyntihenkilöön. Valitsetpa hotellihuonetta tai haet edullista lentoa, hakukoneen tulos on yleensä valintasi. Luottamus saavutetaan vain oikeilla tuloksilla. Jos huone ei vastaa kuvausta tai Facebook myy tietojasi ulkopuolisille, luottamus on mennyttä. Miten luottamusta rakennetaan? Lue lisää.

Contagious: Brands as gatekeepers

Kuluttaja on valpas. Ole sinäkin.

Markkinoijan tuotantoketju on usein pitkä ja monimutkainen. Voi olla vaikea tietää kaukaisen valmistusmaan yksittäisen tehtaan työoloja tai ympäristöpolitiikkaa. Useimmiten ongelmia ei ole, mutta toisinaan syntyy myös raflaavia otsikoita. Silloin kuullaan noloja selityksiä ja lupauksia paremmasta. Brändi kärsii ja saattaa käydä niin, että osa kuluttajista hylkää sen kokonaan. Miten tältä vältytään? Helppoa: koko tuotantoketju on tunnettava, ketjun on oltava läpinäkyvä ja jokaisen vaiheen on kestettävä kriittinen tarkastelu. Kuinka se tehdään? Lue lisää.

MarketingWeek: Marketers must get closer to supply chain

LM&CASE
Puuroja, jotka lämmittävät vatsan ja sydämen.

Uusilla pakkauksillaan Saarioinen halusi vedota nuoriin aikuisiin. He muistelevat kaihoisasti äidin tekemää, aidon makuista puuroa, mutta heillä ei ole aikaa valmistaa puuroa perinteisin menetelmin. Saarioisten perinteisesti haudutetussa puurossa on kodista tuttu maku ja sen valmistaminen onnistuu mikrossakin yhdessä hujauksessa.

Uudet pakkaukset saivat kohderyhmältämme huippupisteet. Herkullisuus, houkuttelevuus ja lämminhenkisyys nousivat tutkimuksessa erityisesti esille ja kaikki olivat todella tyytyväisiä lopputulokseen.

Katso Case